Blueberry Lemon oatmeal cheesecake!

Godmorgon allihopa! :)
 
Denna fredags morgon så testade jag att göra en ny variant av min Cheesecake gröt. En med citron och vaniljbotten med kokos och blåbärs cream cheese, jag åt den även med lite WF choklad dipp ^^.
Enkelt och gott, blev en god kombination faktiskt, dock så blev den ju inte direkt så vacker men god är den i alla fall! ;) (Y)
 
Jag dubblar orginalreceptet för min portion är väldigt liten, så det skulle nog inte mätta en normal människas mage. Men om ni vill ha en liten portion så är det bara att göra halva satsen som jag ^^.
 
Här är några förslag av mina andra frukost cheesecakes jag gjort tidigare, Choklad cheesecake med syrliga hallon, Jul cheesecake med syrliga lingon, Sötsyrlig frukost cheesecake, Chocoalte oats bottom with banana-citrus cream cheese topping och Kiwicake. (Klicka på länkarna för recept).
 
 
 

Blåbärs citron frukost cheesecake !

 
1 portion
 
Botten:
 
1 dl Havregryn
0,5 dl Äggvita eller ett helt ägg
1 tsk Bakpulver
2 tsk Rivet citronskal
1 tsk Vaniljarom
2 msk Yoghurt
1 msk Valfri mjölk (använde mandelmjölk)
1 msk Stevia/sötning
 
Valfritt förslag: ca 1 msk Kokosflingor i smeten eller toppingen

Fyllning:
 4 msk Cream cheese
2 msk Yoghurt
1-1,5 tsk Stevia/sötning
ca. 1 msk Valfri mjölk eller vatten
Önskad mängd blåbär eller andra bär
 
Valfritt: 1/4-1/3 tsk Kokos extrakt (köpt på Iherb)
 
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda först det torra ingredienserna till botten, tillsätt sedan de blöta. Fördela det sedan jämt i en ungsform (jag använde en som va 12 cm i diameter).
  • Blanda alla ingredienserna till cheesecake krämen efter smak, förutom blåbären. Bre sen över krämen ovanpå grötbotten och fördela det så jämnt som möjligt. Toppa det sedan med blåbär och kanske lite kokosflingor ifall du vill. Grädda gröten mellan 13-20 minuter, servera med eller utan valfria tillbehör! ^^
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0