Mac and No Cheese!?

Hallå! :)
 
Har testat att göra ett recept på en mac and cheese but without the cheese, dock gjorde jag om den men det tragiska var när jag värme upp den så blev den inte alls god den var mycket godare när den var "ljummen" samt så åt jag den med shirataki nudar och den passade inte heller >.<. Föredrar mycket mer shirataki fettucini än nudlarna dem har mer konsisten och motstånd fast det kan ju variera förstås beroende vad det är för märke :/.
Tillsatte även lite á la bacon från hälsans kök för lite matigare pasta.
 
Men bli inte rädda över att testa att laga den, jag tyckte den var god innan jag värmde upp den på spisen så jag varnar er värm inte upp den då blir inte smaken desamma.
Du kan servera den som en röra till något gott eller kanske som dipp eller prova med annan sorts pasta som är mer lämpligare ^^.
 
 
 
 
 

Rostad Pumpapuré!

 
 
Ingredienser:
ca. 150g Butternut squash/pumpa
1 Vitlöksklyfta, hackad
3-4 msk Keso
2 msk Nutmilk eller annan nötmjölk

OBS!
En ska är att jag kommer inte ihåg precis exakta mängden pumpa jag rostade men jag tror det var ungefär 90g utan skal efter den tillagats.
 
  • Värm upp ugnen till 225 C grader. Skär pumpan i bitar och ha ev lite olivolja på (jag hade dock inte det själv), ungsrosta dem i ca 20-30 minuter, bara tills dem har blivit mjuka.
  • När pumpan har blivit tillräckligt mjuk så skär du bort skalet och eventuellt det som blivit bränt. Skär sedan den i bitar och hacka vitlöken lite lätt. Blanda sedan ner alla ingredienserna i en skål och mixa tills du fått en slät "puré". Smaka av och tillsätt eventuellt lite mer vitlök eller annat om det inte smakar tillräckligt.
 
Servera tillsammans med annan sorts pasta, korv, vegetarisk produkt, fisk eller ät den som en dipp med grönsaker, or what ever you would like! ^^ 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0