My own Kiwicake, that fits for breakfast and snack!

Här kommer ett sent upplägg om mitt super yummiga mellanmål som ni bara måste testa! ;D
En typ av "krämig" cheesecake gröt med kiwi, så himla smaskig den var tycker jag den tog slut så snabbt när man åt den ^^.
Passar att äta som mellis men även som frukost fast för att göra den mer frukost aktigare så bör du tillsätta frön eller rostade nötter i "degen" (solrosfrön, pumpafrön, linfrön, mandel eller hasselnötter), your choice! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kiwicake

 
Deg:
½ dl Mixat fiberhavregryn eller vanlig
ca ½ Mosad banan, beroende på storlek
½ tsk Bakpulver
2 msk Kvarg/kesella
1 tsk Stevia/socker
 
Topping:
1 msk Creme cheese
1 msk Kvarg
1 tsk Mjölk
1 tsk Stevia/socker/honung
ca 1 Kiwi (beror på storlek)
 
  • Sätt på ugnen på 180 grader.
  • Smöra en 15 cm i diameter rund form, bröa den sedan med fullkorns ströbröd eller vanligt.
  • Blanda alla torra ingredienser till "degen", tillsätt mosad banan och kvarg, blanda. Lägg smeten i den bröade ungsformen och bre ut den till ett jämnt lager.
  • Blanda alla ingredienser till toppingen förutom kiwin i en liten skål. Häll det över degen och fördela det så jämt som möjligt, eftersom det är ganska lite.
  • . Mosa kiwin lite slarvigt (inte för stora bitar bara),spara ca två skivor kiwi till garnering om den inte är för liten innan du mosar allt, om du vill. Fördela kiwin lite fint och jämt över kakan.
  • Ställ in den mitt i ugnen och grädda den i ca 20 minuter tills övre lagret är lagom fast, gör inget om det är lite vätska kvar från kiwin i mitten. Klar att ätas!
Jag åt min med lite jordgubbssås (frysta jordgubbar mixade med liiite vanlij yoghurt) men funkar utmärkt att äta som den är! (:
 
 
 
 
Hoppas du gillar den lika mycket som jag,
kram Johanna! ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0