Sweet Almond-eggwith Omelet with Banananstir!

Hejhej allesammans! :)
 
Hoppas att ni har haft en bra dag än så länge och att ni mår väl. För ett bra tag sedan så hade jag en den mogna bananer som behövdes användas innan dem blev för övermogna (tycker inte om övermogna bananer dem blir för söta och sliskiga >.<).
Då testade jag att göra en söt eggvitaomelett med smak av mandel och kanel som jag fyllde med min favis röra som var med banan. Omeletten blev lite liten och var vädligt svår att hålla ihop så den blev inte så fin men mumsigt var det iaf. Passar att äta till vilken måltid som helst det är bara en själv som sätter gränserna vad som man tycker passar att äta vid olika tillfällen ;P.
 
Jag kommer inte ihåg exakt hur mycket jag hade av ingredienserna men på ett ungefär, så ni får testa er lite fram tills det blir bra (a). Just det om man inte vill göra en omelett med äggvita så kan man ju testa att göra med hela ägg det blir nog lika gott det med. Man måste heller inte använda just mandelmjölk man kan testa med vilken nötmjölk eller någon god eller rolig smaksatt mjölk/dryck som helst, själv så har jag bara testat med mandelmjölken ;).
 
 

Söt mandelvita omelett med bananröra!

1  portion 

Ingredienser:
ca 1 dl Äggvita eller 1-2 ägg
0,25-0,5 dl Mandelmjölk eller någon god smaksatt mjölk/dryck
Kanel
Ev sötning efter smak
 
Favis Fruktröra:
ca, 0,5 dl Kvarg/kesella, (50g)
0,25 dl Lätt yoghurt eller vanlig
0,25-0,5 dl Keso, (30-40g)
ca. 0,5 msk Stevia/sötning, mer eller mindre beroende på för frukt du tar
ca 1/2-1/3 Banan, i bitar eller annan frukt/bär
 

  •  Blanda samman alla ingredienserna till omeletten efter smak. Stek den sedan som vanligt i stekpannan med lite kokosolja eller annat fett.
  • Blanda allting till fruktröran förutom frukten som du blandar ner sist i önskad mängd tills du är nöjd. Du kan även smaksätta med lite vaniljpulver eller någon annan smaksättning. Denna röra kan du variera hur mycket som helst i mängden och innehåll, den passar utmäkt att bara äta enbart röran som mellis eller frukost, me LOVE  it! ;D
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer
Kitti

Jag läser fortfarande din blogg, men kommenterar sällan. Vet inte vad jag ska säga. Hur som helst, detta receptet ser riktigt gott ut! Hade jag ätit mjölk och ägg hade jag lätt tillagat det :)

Svar: Hehe okej, tack så mycket för du gör det. Det är väldigt kul tycker jag att man har någon som följer en i alla fall! ;)
Hehe ja det blev ju inte så himla vackert men gott var det! (Y)
Gör du inte, why?! :o Dricker du inte ens havre- eller sojamjök eller något liknande?
Johanna V

2014-02-16 @ 02:40:54
URL: http://aekitsune.blogg.se
Kitti

Haha jo, klart jag gör. Men är vegan :)

Svar: Hehe ja jag tänkte väl det ^^.
Johanna V

2014-02-17 @ 22:05:26
URL: http://aekitsune.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0