Low carb paj med härlig bananröra!

Hellu hellu! ^^
 
Trots att jag egentligen inte vill blogg pga att internet är så j*vla segt och datorn så gör jag det för er skull (a). För någon dag sedan så gjorde jag en jätte smarrig low carb paj med en härlig söt och fräsch bananröra. Jag åt den till frukost men det är normalt för lite så den passar mer som mellis, dessert eller om du dubbar receptet till frukosten så mättar det lite bättre ^^.
 
Jag har gjort några liknande pajer men eftersom jag hade/har några mogna bananer som behövs användas så gjorde jag en jätte enkel favorit röra med banan i tillsammans med en touch av vanilj och toppad med kalorie fri kola dipp samt några extra bananslantar, super enkelt men sååå smarrigt! ;D
 
 
 
 
 

Tarté med härlig bananröra!

 
1 liten portion 

Botten:
2 msk Mandel-, nötmjöl eller pofiber (funkar med valfritt mjöl också eller båda två)
1 msk Havregryn
1 msk Pumpapuré, alt. äppelmos
1 msk Yoghurt
5-6 droppar Stevia söt Amoretto eller ca ½ msk sötning
2 krm Bakpulver

Bananröran:
ca. 1/3-1/2  (35g) Banan i slantar/bitar, mer eller mindre
½ dl Kvarg
0,25 dl Keso*
0,25 dl Mild lättyoghurt eller vanlig
ca. ½ msk Stevia/sötning
Valfritt: ca 0,5 tsk Vaniljarom eller lite vaniljpulver

* Om du inte gillar keso så kan du ta mer kvarg, men det blir godare med lite keso i också.

  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman allt till botten efter smak i en skål. Tryck ut smeten i en liten ungsform (jag använde min svarta lilla tartlett elle vad den nu heter som botten sitter löst på), grädda den sedan mellan 8-13 minuter beroende för mjöl du valt. Ett tips är att ha ungsgrills effekten på hela tiden eller i slutet ^^.
  • Blanda sedan alla ingredienserna efter smak i en skål, vänd sist ner den skurna bananen efter hur mycket du vill ha i. Fyll sedan pajskalet med röran och toppa men kanske några slantar extra banan och lite kolasås eller dipp. Sen är det bara njuta och jag hoppas denna nyttighet smakar väl i gomen ;).
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0