Pumpa-kola frukost cheesecake!

Godmorgon! :)
 
Hoppas ni har haft en mysig och bra start på dagen! ^^
I dag så bjuder jag på ännu en super himmelsk version av min cheesecakegröt, denna gång med smakerna av härlig pumpa tillsammans med lite choklad och carob. Jag tog dock på choklad dippen i efterhand eftersom jag glömde ta det innan den gräddades, men det funkar lika utmärkt det också :p.
It's a lovely combination, indead! ;D <3
 
 
 
 

Pumpa-kola frukost cheesecake !

 
1 portion
 
Botten:
 
1 dl Havregryn
0,5 dl Äggvita eller ett helt ägg
1 tsk Bakpulver
1-2 tsk Carobpulver
2 msk Yoghurt
1 msk Valfri mjölk (använde mandelmjölk)
1 msk Stevia/sötning
 
Valfritt förslag: ca 1 tsk Vaniljarom

Fyllning:
 4 msk Cream cheese
2 msk Yoghurt
ca. 2,5-3,5 msk Pumpapuré
1-1,5 tsk Stevia/sötning
ca. 1 msk Valfri mjölk eller vatten
Önskad mängd chokladsås eller dipp

 
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda först det torra ingredienserna till botten, tillsätt sedan de blöta. Fördela det sedan jämt i en ungsform (jag använde en som va 12 cm i diameter).
  • Blanda alla ingredienserna till cheesecake krämen efter smak, förutom pumpapurén. Bre sen över krämen ovanpå grötbotten och fördela det så bra det går. "Ringla" sedan över puréen och bilda ett mönster med en tex kniv. Ha sedan på lite choklad före eller efter den ska in i ugnen. Grädda gröten mellan 13-20 minuter, servera med eller utan valfria tillbehör! ^^
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0