Tandooritaco pizza!

Hejsan!
 
Igår så blev det fredags tacos men vegan vänlig och annorlunda version jämfört med den vanliga typiska svenska tacon. Eftersom jag har svårt att äta bröd som tillbehör till mat så fixade jag lite olika grönsaker till eftersom jag inte riktigt visste vad för typ av grönsaker som skulle passa. Mina föräldrar gjorde även en Tandooritaco pizza som blev god och är perfekt att göra olika versioner av dagen efter eller med andra rester ;).
 
Den var krämig och okej i smaken men jag tror jag föredrar den vanliga traditionella tacokryddan istället! ^^
 
 
 
 

Tandoori kryddad taco!


ca. 4-6 portioner
 
Ingredienser:
1 Gul lök
400 g Sojafärs, alt quorn
1 påse Tandoorikrydda (jag använde SantaMaria)
2 dl Sojayoghurt (soja-, havre- eller kokosgrädde går också bra)
1 dl Vatten

Tortillabröd, grönsaker och sallad ev ost

 

  • Hacka löken och fräs den mjuk i lite olja. Tillsätt färsen och låt steka med i någon minut. Rör ner tandoorikrydda, yoghurt och vatten. Låt puttra ihop till en gosig gegga.
  • Servera med tortillabröd, grönsaker och sallad. Om du vill göra en tandooritaco pizza så lägger du bara alla tillbehör med färsen på tortillabrödet toppa sedan eventuellt med ost. Micra den sedan på högsta effekt i 2-3 minuter, tills osten har smält och att allt är varmt.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0