Sweet Persimon, dessert eller mellis?

Hejsan! :)
 
Nu är jag lite kort varig här men för ett bra tag så gjorde jag en saftig men varm och god persimon treat med kola. Jag gjorde denna när jag hade mycket persimon hemma men sen så har jag bara glömt att uppdatera mig kring receptet. Så jag är inte hundra procentig på hur exakt jag gjorde men på ett ungefär.
 
Det finns också några andra version som jag har gjort. Det är bara att välja vilken frukt eller bär man vill och blanda en god tjock yoghurt lager som tål värme man kan även mixa ner lite keso. Du kan smaksätt med vilka essenser, kryddor och andra smaktillsatser efter det du själv är sugen på. Tar bara runt 10 minuter i ugnen sen är det done, lätt som en plätt! ;P
 
 
 
 

Sweet persimon!

 
1 portion
 
Ingredienser:
0,75-1 dl Kvarg (Icas 0,1%)
ca. 0,5-1 msk Stevia/sötning
Lite kokos extrakt eller annan arom ex vanilj, mandel osv...
Walden farms kola dipp ev. någon annan kolasås
 
0,5-1 Stor saftig persimon (kan bytas mot annan frukt)
 
Valfritt: 0,25 dl Keso (jag tror jag körde utan på denna version)

  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman allt i en skål förutom kola dippen och frukten, kom ihåg att smaka i mellan eftersom jag bara slängde i lite snabbt och gick på känsla.
  • Skiva eller hacka frukten i bitar och lägg det i en liten ungsform, häll sedan över kvargröran på frukten. Ringla sedan över önskad mängd kolasås, sätt in den i ugnen och grädda den mellan 10-12 minuter.
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0