Sötsyrliga Lingon zoats med kolakräm!

Godmorgon allesammans! :)
 
Ahopp idag så är det söndag näst sista dan innan man börjar i skolan igen efter jullovet.
Själv så lider jag inte speciellt mycket över att gå i skolan eftersom jag bara studerar 50% fast nu är jag lite orolig över om jag har någon ork kvar till att fokusera och studera (har faktiskt inte rört mina läxor/uppgifter något alls under lovet och det är väldigt ovanligt). Så man har lite ångest över det eftersom det kommer komma mer uppgifter med tiden och då är jag rädd att jag inte kommer hinna med och orka allt. Nu när jag väger ännu mindre, samt att det börjar märkas tydligare både på insidan och utsidan.
Jag får också ont av att stå nu hela tiden som jag inte fick förut av allt mitt stående samt så har mina fötter svullnat upp så dem är tjockare än vanligt :(.
 
Aja nu till något annat (typ) men denna morgonen så testade jag göra en liten portion söt syrliga Lingon zoats med kolakräm. Jag har tänkt att göra denna länge men det har inte riktigt blivit av men nu så fick jag chansen att pröva min nya idé som blev mumsig så.
Man kan skippa att tillsätta zucchini samt vanliga lingon ifall man inte vill ha så syrlig gröt, om man vill det ^^
 
 
 

Lingon zoats med kolakräm!


1 portion
 
Zoats:
1,25 dl (50g) Havregryn
4 msk Finriven Zucchini
4 msk Lingon sylt
1 msk Sötning
1 tsk Vaniljarom
1,6-2 dl Mandelmjölk eller valfri mjölk
2 Äggvitor
Valfritt: 1-2 tsk Lin-, chia- eller psylliumfrön
3-4 msk Lingon, frysta
 
 Kolakräm:
4 msk Cream cheese
2 msk Kvarg
2 msk Yoghurt, (jag tog lätt men man kan ta endast kvarg ifall man vill)
ca 1 tsk Walden farms Choklad dipp eller sås, mer eller mindre *
 
*Kan ersättas med annat varumärke ifall du inte har Walden farm.
 
  • Blanda ner alla ingredienserna till gröten i en kastrull på medium värme, förutom äggvitorna och lingonen i ca 4-5 minuter. Tillsätt sedan äggvitorna under omrörning och eventuellt dem frysta ligonen, låt det koka i ytterligare 2-3 minuter.
  • Blanda samman alla ingredienserna till krämen väl så att allt blandas samman. Toppa sedan eventuellt kanske med lite extra kola, nötter eller lingon sedan är den klar att ätas! ;)
 

Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0