Snabblagad Paneng Gai "kyckling"!

Hallå hallå! :)
 
Förra veckan så testade jag en rätt så jag såg i en liten recept-tidning som är super enkelt och går att slänga ihop in no time, en kryddig liten tahirätt Paneng Gai. Jag gjorde dock den vegetarisk och ersatte riktigt kyckling med qourn filéer (det var det som fanns i frysen) samt bytte ut sockerärtor mot harico verts för att jag inte gillar sockerärtor >.< :P . Mina föräldrar tyckte det var gott, så det var bra det (Y)
Till kyckligen serverades det ägg-nudlar (jag åt lowcarb noodles istället) men om man vill så kan man ju giventvis servera ris, bulgur eller annat gryn ^^
 
 
 (min rätt ser inte så rolig ut men det är för jag inte brynde quornfiléerna och använde lätt kokosmjölk och då blir det ju tunnare sås och inte lika krämig)
 

Snabb Paneng Gai med nudlar!


2-3 portioner
 
Ingredienser:
ca 400g Kycklingfilé,
alt. önskad mängd vegetarisk kyckling till 3 personer.
1 påse Paneng Curry spice mix, (Santa Maria)
1 Röd paprika
1 burk Kokosmjölk
70g Sockerärtor eller andra grönsaker
 
  • Strimla "kycklingen" samt paprikan.
  • Stek sedan kycklingen/ vegetarisk "kyckling" i olja tills den får fin färg.
  • När kycklingen nästan är klar, tillsätt sockerärtorna och paprikan. Strö över paneng red curry spice mix och häll på kokosmjölken. Låt koka i ytterligare ca 3 minuter.
  • Servera med Egg Noodles eller jasminris/bulgur osv...
 
 
 
Ha det bra,
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0