Pastasoppa med bönor & currysmak!

Hallå hallå! :)
 
Igår så lagade jag en enkel men jätte god vegansk pastasoppa med currysmak till hela familjen som åts till middag. En enkel, snabb lagad och barnvänlig rätt som passar dem flesta! 
Min soppa blev lite tjockare men det kan var för att det kanske blev lite mer pasta i så den såg åt sig vätskan, menmen gott var det i alla fall! ;D
 
Jag hann inte uppdatera mig något igår för att vi for och handlade direkt efter vi hade ätit senare när vi kom hem så hade jag heller inte tid så det fick bli idag istället ^^.
 
 
 
 

Pastasoppa med curry & bönor!


4 portioner
 
Ingredienser:
1 Gul lök, finhackad
2 pkt Vita bönor, stora eller små
0,5 msk Curry
1 msk Tomatpuré
400 g Krossade tomater
5 dl Vatten
2,5 dl Havrebaserad matlagningsgrädde
2 Grönsaksbuljongtärningar
3 dl Valfri pasta
1 Liten burk majs

 

  • Fräs löken i några minuter i lite olja, tills den fått lite färg. Häll av spadet från bönorna och skölj av dem. Rör ner bönorna i grytan tillsammans med curry, tomatpuré, krossade tomater, vatten, havregrädde och buljongtärningar. Låt koka upp och häll sedan ner pastan. Koka i antal minuter som är angivit på pastapaketet. När det är 1 minut kvar rör du ner majsen. Servera grytan direkt!
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0