Vegansk Kålpudding!

Lagade en jätte enkel men god vegetarisk/vegansk kålpudding, mycket mer smak än man tror när man ser vad den innehåller, man blev lite förvånad över att den var så god ^^. En lätt rätt för två om man bara endast äter puddingen men den passar även som tillbehör till olika rätter! :)
 
Just det jag glömde att ta kort på maten när jag hade lagat maten för jag var lite stressad, så det fick bli en bild på gratängen efter jag hade ätit så det ser ju inte direkt lockande ut men den är riktigt god! (a) ^^
 
 
 
 
 

Vegansk Kålpudding!

 
2 Portioner
 

Ingredienser:
250-300g Kokta linser
100g Lök, finhackad
1 Vitlöksklyfta, pressad
1 Grönsaksbuljongtärning
2,5 dl Vatten
ca. 8 tsk Tomatpuré
1-2 msk Kinesisk soja
400g Vitkål, strimlad
Ev salt om du tycker det behövs
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Förväll kålen i lättsaltat i ca 5-10 minuter, låt det rinna av.
  • Blanda samman linser, lök, vitlök och soja i en skål. Koka upp buljongen med vattnet tillsätt sedan tomatpurén. Varva kålen med linsröran, häll sedan över buljongvattnet. Gratinera den sedan i ugnen i ca 15-20 minuter.
Servera som tillbehör eller ät den med någon god sallad eller liknande! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0