Strawberry Coconut porridge pudding!

Hejsan!
 
Har varit i skolan som vanligt så har inte haft tid att uppdaterat mig om dagens super enkla men jätte smarriga frukost. Breakfast of the day var en jätte god kokosgröt med jordgubb smak man kan antingen äta den varm som vanlig gröt eller låta den stå över kylen över natten då det blir mer som en pudding och sedan toppa den med härlig var bananchoklad röra på morgonen! ;D
 
Riktigt härligt len smak med kokos jordgubb och vanilj, detta recept kommer hamna i min lilla recept lista för att sparas ;p. Denna gröt är väldigt händig ifall du har bråttom eller inte vill lägga ner så mycket tid på frukosten på morgonen ;).
 
Passar även på att säga att jag inte använde just denna topping även om jag hade velat men det blir för "mycket" jag använde istället walden farms choklad dipp men det blev också riktigt gott (a)
 
 
 
 
 

Kokosgröt med jordgubbsvanilj smak!

 
1 Portion

Ingredienser:
1 dl Havregryn
2 dl Vatten
½ krm Salt
 
Frysta jordgubbar (jag använde ca 1 dl, 50g)
½-1 krm Vaniljpulver, mer eller mindre
1 dl Kokosmjölk
Förslag smaksättning: Kokosflingor eller sötning om du tycker det behövs.
 
 
Chokladig banan-nötsröra:
1 Banan, mosad
1 msk Kakao
1 msk Jordnötssmör eller annat nötsmör
Liten skvätt valfri mjölk/soja osv..
 
 
  • Koka upp havregrynsgröten som vanligt tills den blivit krämig. Tina dem frysta jordgubbarna i micron och mosa dem med en gaffel. Ta bort kastrullen från plattan och tillsätt resten av ingredienserna och eventuellt det valfria om du vill testa med det, blanda samman det noga.
Antingen så häller du upp det i en skål och äter den varm eller låter den stå över natten i kylen och låter den bli mer puddings aktigt.
  • Bananröran gör du genom att blanda samman allt och micrar det i micron tills den blivit "gojsig" och varm toppa den sedan på den varma eller kalla gröten, och njut! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0