Mugcake with acid raspberry and lemon filling!

Hejhej, idag är det lördag! :)
 
Började min dag men en liten men god mugcake med hallon och citron fyllning,
enkelt men väldigt gott!
 
Mugcakes är verkligen en väldigt smart lösning på alla måltider under dagen eftersom man kan variera denna skapelse hur mycket som helst göra från surt till sött, dessert, mer matig, ja you name it!
This is a lovely creation! ;D
 
 
 
 

 

Mugcake med syrlig

 

hallon & citron fyllning!

 
1 Portion

Muggkakan:
0,5 dl Havregryn
1/4-12 Banan, mosad
1 Äggvita
1 tsk Kokosmjöl
½ tsk Bakpulver
1 tsk Stevia/sötning
1 msk Valfri mjölk (jag använde hasselnötsmjölk)
 
Fyllning:
1 tsk Kvarg/kesella
1 tsk Yoghurt
1 tsk Citronsaft
Lite citronskal
Sötning efter smak
ca. 4 Hallon, beroende på storlek
 
  • Blanda alla ingredienserna till muggkakan i en skål och häll sedan ner smeten i en mugg (eller microvänlig skål/form). Blanda samman allt till fyllningen och lägg sist ner hallonen. Häll sedan i fyllningen i mitten av muggkakan på toppen (tryck ner dem lite gran eftersom det inte går att bilda en "hål" så bra), micra muggkakan i ca 1,15-1,30 minuter.
Servera med valfria tillbehör, jag hällde lite vaniljyoghurt på min^^.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0