Höstkaka

Sent frukost inlägg kommer lastat! :p
 
Till frukosten så testade jag ett recept på en höstaktig microkaka som innehåller banan, äpple och kokos (den versionen jag gjorde) smak och kryddad med pepparkakaskryddor som var väldigt saftig. Själv så tyckte jag faktiskt inte om denna jag vet inte om det blev för mycket pepparkakaskrydda (tyckte dock inte det när jag smakade på smeten innan den micrades :s) eller om det var kombinationen med kokosmjöl som jag inte direkt gillade.
 
Eftersom smaken är som baken så för jag vidare detta recept och hoppas att du tycker om den mer än mig. För sig så kanske det blir godare med annan mjöl sort men jag ville testa receptet som det var ^^.
 
 
 
 
 
 
 

Höstkaka!

 
1 Portion
 

Ingredienser:
 
1 Liten banan, mosad
2 msk Kokosmjöl (eller annat mjöl)
0,5 dl Kvarg
1 Litet äpple, rivet
2 Äggvitor
1 tsk Bakpulver
Stevia / sötning
Nejlika, kanel, kardemumma, ingefära
eller pepparkakskrydda
 

  • Vispa samman ägg, kvarg och banan i en skål. Blanda sedan ner resten av ingredienserna och krydda sen efter smak. Häll smeten i en microvänlig skål, micra den sedan i ca. 1,5 minuter (tills den stelnat).
Servera med valfria tillbehör!
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0