Currytorsk med kålrot och söta äpplen!

Gjorde en jätte god men väldigt enkel fiskgryta till middag. En mild rätt med små söta bitar av äpple och curry som passar dem flesta i smaken tror jag ^^.
 
Min gryta ser kanske inte så vacker ut för jag fusk tinade min fisk i micron och råkade värma den lite väl mycket så det blev lite mer utsprid fisk än för par tärningar istället :p.
Denna gång så är det inte min tallrik jag har tagit kort på heller så ni bara vet, det är därför det ser lite tråkigt ut med uppläget och när det inte finns sköna gröna grönsaker till ;).
 
 
 
 
 
 

Currytorsk med kålrot & äpple!

 
4 Portioner

Ingredienser:
 
1 pkt (400g) Torskfilé
300g Kålrot, skalad
1 Medium stort rött äpple
1 Purjolök
ca. 1 msk Tomatpuré
ca. 1 tsk Curry, (jag hade nog i lite mer)
1 Grönsaksbuljongtärning
1 dl Vatten
2,5 dl Soja/havregrädde eller vanlig matlagningsgrädde 15%
Salt & peppar
 
Tillbehör ex: Pasta, potatis, bulgur osv...
 
 
  • Tina 1 paket fryst torsk eller filéer.
  • Skala och skär kålroten i små tärningar, skiva purjolöken och äpplet. Stek sedan allt i stekpanna eller kastrull förutom äpplet i lite fett en stund.
  • Tillsätt sedan curry, tomatpuré, vatten, grädde och smula ner buljongen, låt det sedan koka upp en stund. Under tiden så kan du skära fisken i ca 1-1,5 cm stora tärningar, lägg sedan ner dem i grytan tillsammans med äpplet. Låt det puttra tills fisken har blivit vit och kokt, ca 10-15 minuter beroende på hur effektivt dem kokas. Det går även snabbare om du använder lock om du använder kastrull eller om du har till stekpannan. Smaka av med salt och peppar.
Servera med det valfria tillbehöret och grönsaker eller sallad.
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0