Almond pie with peach filling!

Hejhej!
 
Denna morgonen testade jag att göra en mandel paj med persika fyllning, blev riktigt gott och saftigt! :)
Jag kommer ge två förslag på fyllning till pajen om ni vill ha en kall eller varm fyllning, så det är bara välja vad ni är sugna på vid det tillfället. Pajen funkar även att äta som mellanmål om man vill det! ;)
 
 
 
 

Mandelpaj fylld

 

med persika!

 
1 portion
 
Pajskalet:
2 msk Havregryn
2 msk Mandelmjöl
0,5-1 tsk Kanel
2 msk Yoghurt/kvarg
½ tsk Stevia/honung osv...
 
 
Varm fyllning:
En liten persika (ca. 68g), mosad eller skuren i bitar
1 msk Kvarg eller cream cheese
ca. ½ tsk Vaniljarom
Lime saft, efter tycke
Sötning
1 msk Äggvita, (jag hade äggvita i min)
 
 
Kall fyllning:
Den kalla röran innehåller nästan samma fast du utesluter äggvitan och tillsätter lite yoghurt,
så det blir mer som en såsig röra (om du förstår vad jag menar :p). Denna röra måste du inte tillsätta efter det funkar att köra den i ugnen med skalet också men då får du inte ha i för mycket yoghurt bara, om du vill det! ^^
 
 
 
  • Sätt ugnen på ca 190 C grader.
  • Blanda alla ingredienserna till pajskalet först och tryck ut den i en ungsform (inte för tunt). Mosa/mixa eller skär persikan i lagom stora bitar, blanda sedan ner resten av ingredienserna till fyllningen beroende på vilken du väljer att göra.
 
  • Häll röran i pajskalet och grädda den i ugnen 10 minuter om du ska ha kallröra som du tillsätter efter du har gräddat pajskalet. Annars så gräddar du mellan 15-25 minuter beroende på val av form och ugn (fyllningen ska ha stelnat om du använde äggvita).
Servera med valfria tillbehör! ^^
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0