Varm and fruity vanilla-lemon Mousse!

Godmorgon lördag!
 
Har sätt ett recept på insagram som jag vill testa som jag hade tänkt att göra lite annorlunda men den ingrediensen var tydligen dålig så det blev ganska likt ändå. En naturligt söt ungsbakad fruktigt citronmousse med vanilj smak. Jag tycker nog det passar mer som mellanmål eller efterrätt (om man tycker det skulle passa) för det är inte så mycket att bara äta till frukost tyckter till och med jag.
Om det är mycket vätska i botten så behöver ni inte oroa er för så blev det för mig också, men det är gott att slupra upp imellanåt :p. 
 
 
 
 
 

Varm Citron & vaniljmousse!


1 portion
 
Ingredienser:
 1 Äggvita
1 dl Kvarg, yoghurt & mjölk
(de hade lite av allting i receptet men jag tog 0,5 dl Kvarg & resten yoghurt)
1 Mosad banan, helst mogen
½ tsk Vaniljpulver
1-2 msk Citronsaft
Valfritt: 2 msk Kokosflingor
 

  • Sätt ugnen på 225 C grader. Vispa äggvitan till ett fast skum, blanda sedan ner resten resten av ingredienserna. Häll sedan smeten i eventuellt en oljad ungsform (jag skippade det), grädda den sedan mellan 10-15 minuter.
Servera med eller utan valfria tillbehör!
 
Kram Johanna! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0