Pumpa Zoats med blueberry icing!

Hejsan!
 
Igår hade jag fullt upp hela dagen och gjort massa olika saker bla gått på Julitas julmarknad direkt efter skolan, handlad mat och studerat så jag hade inte tid att uppdatera mig något igår. Jag hade ju kunnat lägga in den på kvällen men jag fick säga ifrån till mig själv för jag känner att jag alltid måste lägga in minst ett inlägg på recept om dagen, det har blivit liksom någe om tvång. That's not good!
 
Igår så gjorde jag en otroligt god Pumpa zoats med blueberry icing. Det är så himmelskt gott, älskar zoats!! Dem blir alltid så lena och kämiga, och på tal om konsistens är så så perfect! *drool*
Ni måste verkligen testa att äta Zoats någon gång om ni inte har gjort det!! (a)
 
 
 
 
 
 

Pumpa zoats med blueberry icing!


1 portion
 
Gröten:
1,25 dl (50g) Havregryn
4 msk Finriven Zucchini
4 msk Pumpapuré
1 msk Sötning
1 tsk Vaniljarom
0,5 tsk Smör extrakt (köpte på Iherb)
1,6 dl Mandelmjölk
2 Äggvitor / 4 msk flytande vita
Valfritt: 1-2 tsk Lin-, chia- eller psylliumfrön
 
Blueberry Icing:
4 msk Kvarg/kesella
4 msk Keso
ca. 1 dl Frysta blåbär
ca 0,5 msk Sötning, eller mer kommer ej ihåg
 
  • Blanda ner alla ingredienserna till gröten i en kastrull på medium värme, förutom äggvitorna i ca 4-5 minuter. Tillsätt sedan äggvitorna under konstant omrörning och låt det koka i ytterligare 2-3 minuter.
  • Blåbärs icingen gör du  genom att bara mixa alla ingredienserna med en stavmixer så att det blir en slät kräm.  Servera sedan gröten med icingen och toppa med lite extra bär om du vill och njut! ;D
    (recept från Sanna)
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0