Pumpa mugcake med hallonfrosting & banan!

Hejhej!
 
I morse så exprementerade jag lite gran. Det blev en muggkaka med pumpa med hallonfrosting som jag toppade med bananslantar, yummy yum! ;d  Jag hade inte valt en så bra skål att "baka" muggkakan i så min blev inte jätte bra tillagad eftersom jag gjorde en sån liten sats, så det var lite synd så nästa gång tänker jag ta en mugg istället >.< . Så ni vet så är min frosting lite rinnigare för jag tog på den direkt efter jag tog ut kakan så den blev ju varm och lite lösare men det gör inget för mig för den smak gott ändå ;)
 
Ett tips för att det ska gå fortare på morgonen att göra den är att du blandar ihop alla de torra ingredienserna till muggkakan och gör frostingen på kvällen innan så är den klar på morgonen ;).
 
Ni kommer säkert att märka att jag kommer att göra mycket recept med pumpa, för jag tycker det är så gott men jag ska försöka variera lite så jag inte bli för tjatig, eller så ger jag förslag på annan ersätting ;).
 
 

Obs! Jag gjorde en liten portionen men jag dubblar receptet nedan!
 

 
 

Pumpa mugcake med

 

hallonfrosting & banan!


1 portion
 
Muggkakan:
 
1,25 dl (40g) Havregryn, malt till ett mjöl
1 msk Kokosmjöl
1 tsk Bakpulver
1 msk Stevia eller annan sötning
1/2 dl (50g) pumpapuré
2 äggvitor
2,5 msk osötad mandelmjölk (eller vanlig)
ca 1 tsk Vaniljarom

Valfritt: 1 tsk kanel
1/3  tsk smör extrakt (finns att köpa på Iherb)
 

Hallonfrosting:

0,75 dl Kvarg/kesella
2 msk Philadelphia ost eller ca 0,5 dl keso
ca. 5 droppar sweetdrops vanilla crea, mer om du vill ha sötare
eller
ca, 1-2 tsk Sötning med eller utan ½ tsk vaniljarom
ca. 0,25 dl Hallon, (jag använde fryst)
Vet inte riktigt hur mycket hallon jag använde efter det inte har hela hallon jag tog.
 
Banan, helst mogen
 
 
  • Mixa samman alla ingredienserna i en skål till muggkakan. Häll smeten i en smord mugg/skål, ställ den sedan i micron och kör den på högsta effekt i ca 1-2 minuter, ha koll så att den inte svämmar över.
  • För hallonfrostingen blandar du samman allt i en skål efter smak (om du använder frysta hallon så bör du tina upp dem i micron först ifall du inte mixar allt, jag micra mina) eller mixar ifall du använder keso till en slät kräm.
  • Vänd upp kakan på ett fat, du låter antingen den svalna lite innan du brer på frostingen eller direkt när du tagit ut den (smaksak). Täck sedan hallonfrostigen med massa bananslantar (det blev lite några för mig för bananen räckte inte riktigt till, för jag ska använda resten till en annan sak ^^) .
Sedan är det bara att äta och njuta! :)
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0