Pb Pumpkin Yogurt!

Har en massa naturell yoghurt hemma som behöver användas eftersom den har gått ut, så till mellanmålet så kombinerade jag en mumsig och mättande Pumpa och jordnöts yoghurt. Den är super enkel att göra, passar utmärkt till ett snabbt mellis eller som man kan ta med och så jag man ju giventvis äta den som frukost också med något annat gott! (Y)
 
Blev dock lite mörk bild men man ser ju ändå :/
 
 
 

Pumpa & jordnöts-yoghurt!


1 liten portion
 
Ingredienser:
 
1 dl Naturell yoghurt, valfri fetthalt
ca. 0,6 dl (66g) Pumpapuré
1,5-2,5 msk Pb2 naturell eller med choklad, alt. vanligt jordnötssmör
ca. 1 msk Sötning, mer eller mindre (kommer ej ihåg exakta måttet)
 
  • Blanda samman alla ingredienserna i en skål efter tyckte och smak. Jag lät min stå en stund i kylen och tjocka till sig lite men det går säkert lika bra att skippa det. Servera gärna med lite valfria bär och banan!
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0