Overnights oats med pumpa & choklad!

Hejsan!
 
Har testat att göra min egna overnights oats med pumpa och choklad lager samt banan och hallon. Den blev krämig och så men jag blev inte riktigt nöjd med den ändå, speciellt chokladlagret det blir så annorlunda chokladsmak som inte jag gillar. Är det någon som vet hur man får en bra chokladsmak på overnight oast så berätta gärna!
 
För övrig så tyckte jag att den med pumpa smak smakade bra. Jag rekomenderar bara att göra med pumpasmak och inte med choklad lagret om inte ni vet hur man får bra chokladsmak eller så kanske du gillar denna chokladsmak som blir, vad vet jag smaken är ju olika! ;)
 
 
OBS! Dubblar satsen nedanför! Pinsamt nog så råkade jag radera min anteckning i min mobil på hur mycket jag använde av ingredienserna och jag gjorde heller inte denna overnights oats igår >.<. Jag kommer ihåg det mesta men jag är osäker hur mycket jag tog av pumpapurén och kvargen så ni får ta lite pöompö, men jag vet att det var 150g tillsammans iaf (a). 
 
 
 
 

Overnights oats med pumpa

 

och

 

chokladsmak samt frukt!


1 portion
 
Ingredienser:
1,25 dl (40 g) Havregryn
  75g (ca. 0,75dl) Kvarg/kesella
75g Pumpapure
2 dl Osötad mandelmjölk (eller valfri mjölk)
1-2,5 msk stevia, beroende på hur söt du vill ha den
1 msk chia-,psyllium- eller linfrön
Valfritt: ca. 0,5-1,5 msk Kakao
 
Topping/fyllning:
Banan & varma hallon i önskad mängd
 
  • Blanda samman alla ingredienserna efter smak i en burk/skål men vänta med kakaon. Om du vill/vågar testa så delar du upp smeten på ungefär hälften beroende på hur mycket du vill ha av choklad eller pumpa oats, och tillsätter kakao i ena smeten.
  • Du kan antingen förvara smetarna i två olika bruka ifall du vill ha varma hallon eller banan som lager mellan dem två olika fyllningarna när du väl ska äta den. Eller så häller i smetarna i en burk/ skål med lock eller plastfolie över som du låter stå i kylen över natten. 
Servera den på morgonen med bananslantar (eller mosad banan om du hellre vill det) och varma hallon! :)
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0