Ovenbaked Caramel-banana oatmeal!

Gooodmoorrrgooon söndag! ;p
 
Startade denna dag med en himmelsk underbar vegan vänlig (beroende på val av mjölk) ungsbakad Banankola gröt med syrliga hallon i. Denna kombination var otroligt smaskig, så saftigt och så gott när man möter det söta och det syrliga tillsammans, LOVELY!
Är super glad att jag kom på denna kombination imorse för först så hade jag tänkt att bara göra en banan och hallon gröt men sen så fick jag för mig att tillsätta waldens kola dipp och det blev toppen!!
Fast det är lite konstigt att man inte har tänkt på denna kombination förut men ändå inte för då hade jag inte waldens kola dipp och det skulle aldrig falla mig in att använda vanlig kola eller köpt kolasås för det är för onyttigt och jag skulle inte kunna klara av att äta det...(a)
 
Måste prövas är riktigt smarrig,  jag kommer definitivt att göra den fler gånger fram över! ;D
 
 
 
 
 
 

Ungsbakad Banankola gröt!


1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Havregryn
0,75 dl Valfri mjöllk (jag använde osötad mandelmjöl)
4 msk Mosad banan, (50g, helst mogen)
ca. 4-5 Stora hallon
ca. 0,5-1 msk Waldens farm Caramel dip, mer eller mindre
(om du inte har walden så kan du använda något liknande ex
köpt kolasås inte för att det direkt blir nyttigt med köpt men... )
 
Valfritt: Sötning
(jag använde ej denna efter kola dippen är så söt och bananen var väldigt mogen)
 
 
  • Sätt ugnen mellan 175-200 C grader, det är vilket som. Blanda samman alla ingredienserna efter smak men vänta med att tillsätt hallonen och ev kola dippen.
  • Du kan antingen hälla i ca hälften av smeten i en ungsform och ringla över lite kola. Annars häller du i all smet och klickar ut lite kola på gröten och använder en gaffel som du drar runt med och "trycker" ner kolan med. Tryck sedan ner några hallon i gröten, toppa eventuellt med några bananslantar.
  • Grädda den i ugnen i ca 20 minuter.
 
Ett tips om du vill ha krispigare yta så kan du sätta på grilleffekten på ugnen dem sista fem minuterna! ;)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0