Mandel & päron overnight oats!

Godmorgon!
 
Denna vecka så har man faktiskt höstlov så ingen skola på hela veckan :). Jag kommer även åka bort i mitten av veckan till min kusin som kommer åka till Australien vid nyår och ska vara där ett bra tag (vet ej hur länge). Så jag försöker träffa henne så mycket som möjligt nu innan hon kommer att åka så det kommer inte bli så mycket uppdatering. Det kommer inte lagas så mycket rätter heller eftersom jag måste ta slut på vissa produkter innan jag åker för dem kan inte stå i kylen öppna hur länge som helst (mandelmjölk osv), då blir dem slajmiga >.<.
 
Men som frukost så har jag ätit en overnight oats med mandel och päron smak som jag gjort, blev riktigt gott. Den blev lagom söt tyckte jag och blev lagom krämig och tjock i konsistensen! (Y) Det är ett händigt alternativ till lata morgonar (inte för mig för jag kan inte sova så jätte bra ibland och annars så brukar jag vakna automatiskt nästan).
 
 
 
 
 

Mandel & päron Overnight oats!


1 portion
 
Ingredienser:

 0,75 dl Havregryn
ca. 38g Zucchini, finriven
113 g Kvarg/kesella (lite mer än 1 dl)
ca. 56g Päron i bitar, (0,5-1/3 beroende på storlek)
0,75 dl Mandelmjölk*
1,5 tsk Pysllium-, chia eller linfrön
ca. 0,75 msk Stevia/sötning
Valfritt/tips:Lite Flagad mandel eller hackad mandel.
 
* Du kan även använda vanlig mjölk men då rekomenderar jag att du tillsätter mandelarom också för annars så blir det ju ingen mandel smak direkt.
 
Blanda samman alla ingredienserna efter smak i en skål kvällen innan. Låt den sedan stå över natten i kylskåpet med lock eller plastfolie över sig. Toppa den sedan med valfria tillbehör morgonen därpå och njut! Jag toppade min med lite extra päron som blev över, lite kanel, mandel och lite sockerfri sirap^^.
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0