Kålrotsstroganoff!

En köttfri stroganoff som jag fyllde med rotfrukter som behövdes användas, super enkel och härligt krämig. Den är så himla god speciellt såsen är jätte smarrig att äta med sallad och keso (glömde dock att lägg upp det på tallriken innan jag tog kort).Tallriken var sopren när man var klar, nomnom!
 
 
Jag använde inget recept och gjorde lite på frimanhand, men det är ändå hyfsat bra mått. Kan variera lite på hur mycket vätska man behöver beroende på hur stora rotfrukterna är ^^.
 
 
 
 
 
 

Kålrotsstroganoff!


ca. 4 portioner
 
Ingredienser:
1 Kålrot
2 Palsternackor
1 Morot
1 Lök (det blev scharlottenlök för mig)
ca. 1,5 dl Krossade tomater
ca. 4 msk Tomatpuré
4,5 dl Havregrädde (eller valfri sort)
1- 1,5 Timjan & basilika buljongtärning, alt grönsaksbuljong
Salt & lite peppar
 
 
  • Skär kålroten i stavar, hacka löken och morot, palsternacka i slantar. Koka dem sedan lite lätt i vatten först. Stek löken tills dem börjat svettas tillsätt sedan resten av ingredienserna efter smak och låt det puttra samman så att det blir krämig och go. Servera med valfria tillbehör.
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0