Curry quornstrimlor med rotfrukter!

I dag så lagade jag en lättlagad vegansk curry gryta med quorn och rotfrukter.
Den blev jätte god med lite hetta i och en touch av kokos smak tillsammans med dessa härliga rotfrukter ;).
Man får passa på att använda rotfrukterna nu när det är den tiden och även när dem är så billiga. Rotfrukter är så allsidiga och passar till det mesta det är så bra för dem är goda och billiga att köpa! (Y)
 
Jag utgick från ett annat recept men gjorde om det lite gran, så jag har inga mått direkt men ni kan få på ett ungefär ^^.
 
 
 
 
 

Curry quorn gryta med rotfrukter!


4 portioner
 
Ingredienser:
ca. 550g Rotfrukter, färska eller frysta
1 tsk Curry, jag tog nog mer
ca. 2/3 av ett paket quornstrimlor (kan bytas mot annat)
1,5 dl Havregrädde 7%
1,5 dl Kokosmjölk light
0,5 Grönsaksbuljongtärning,
(jag använde fond men vet ej hur mkt)
 1 msk Tomatpuré
1 Lök
½-1 Gul paprika
Salt, Gurkmeja & Cayennepeppar
 

  • Börja med att tina rotfrukterna eller att koka rotfrukterna till dem nästan är klara men inte riktigt, ifall du använder färsk. Hacka löken i bitar och stek det i olivolja och om du vill så lägger du i qournstrimlorna. Tillsätt kryddorna och tomatpurén när när löken blivit glansig.
  • Tillsätt sedan grädden, buljong och kokosmjölk. Låt koka 10 minuter och tillsätt sedan rotfrukterna. Låt allt koka upp och koka i 5 minuter. Servera med ex bulgur/ris, en klick créme fraiche (eller något liknande) och sallad eller what ever you like! :)
 
 
Exakt hur mycket av allt jag använde är svårt att säga så det är lite blandat med hur jag gjorde och hur det är från bas receptet som jag utgick ifrån (a).
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0