Banan-pumpa gröt med kanel!

Hejhej!
 
Igår så blev det inte så mycket uppdatering för jag skulle till en kompis och fira hennes 18-årsdag och dem skulle ut på pubben på kvällen eftersom hon blir 18 idag. Så jag åt inget hemma på kvällen och på dan åt jag inget speciellt. Det blev lite senare än vanligt som man var uppe igår. Tack så mycket för det trevliga sällskapet och grattis älskade Hannah! <3
 
Har gjort en jätte smarrig god ungsbakad banan och pumpa gröt som är super enkel med få ingredienser. Och ja det är ännu ett pumpa recept som kommer här ;P. Jag älskar att baka/laga med pumpa, det är mycket godare än vad det låter faktiskt ^^.
Denna är ganska tjock men den är ändå härlig i konsistensen men len på samma gång, den är väldigt ljuvlig i smaken. Om man vill så kan man tillsätta mer vätska ifall man inte gillar tjock gröt.
 
 
 
 

Bakad Banan-pumpa gröt med kanel!


1 portion
 
Ingredienser:
Nästan 1 dl (30g) Havregryn
ca. 2 msk Pumpapuré, (30g)
50g Banan, mosad, (ungefär ½ dl)
0,5 tsk Kanel
2,5-3 msk Valfri mjölk *
Sötning ifall det önskas
 
*Tillsätt lite mer vätska ifall du inte vill ha så tjock gröt.
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman alla ingredierna i en skål och häll det sedan i en ungsform. Grädda den mellan 12-20 minuter (har glömt hur länge jag gräddade min >.<").
Servera med eller utan valfria tillbehör. Jag åt min med lite vaniljsås och sockerfri sirap :)
 
 
 
Kram Johanna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0