Svampröra med quorn & grönt!

Nu här till middagen så slängde jag ihop en liten krämig grönsaks- och svampröra samt lite quorn strimlor i till mig själv som serverades med ångkokt blomkål och lite sallad ^^.
Jag hade ju lite förvällda kantareller kvar som inte gick åt sedan jag använde några sist till en delikat gryta/gratäng. Så det vore ju en skam att slänga skogens guld när den ändå inte luktade lurt :p, speciellt när det var så dåligt med svamp i skogen denna höst/vår (när det nu är säsong för det).
 
"Grytan" eller vad man nu ska kalla det blev jätte god, inga krångligheter alls. Detta var verkligen enkelt och gott, perfekt tillsammans med blomkålen och salladen också :).
Ingredienserna får ni nedan men ni får experimentera med mängderna själva och styra över hur ni vill ha den ^^.
 
Man kan ju även skippa att tillsätta qourn och använda denna rätt som ett gott tillbehör det fisk, kött osv...
 
 
 

Grönsaks- & svampröra med quorn!


 
Ingredienser:
Jag använde förvällda kantareller som varit frysta men nu tinade
Purjolök
Zucchini
Grönsaksfond/buljong
Havregrädde
Bladspenat
Quorn strimlor eller valfritt vegetariskt alternativ
Salt & peppar
 
Rekomenderar blomkål och sallad som tillbehör ^^.
Inga konstigheter med få ingredienser :p
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Rebecca&Mathias

Mums vad gott! :) Ha en fortsatt fin Onsdags kväll! :)

Svar: Ja det var det (Y) ^^. Ja tack så mycket desamma desamma! :D
Johanna V

2013-11-27 @ 18:46:17
URL: http://twoplusone.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0