Pepparkaks muggkaka med söt kanelkräm!

Godmorg godmorgon! :)
 
Denna morgonen blev det en god pepparkakas muggkaka med en söt kanelkräm från Sanna som smakade som det oftast gör (gjorde bara några ändringar), ljuvligt må jag säga ljuvligt! ;D Jag är egentligen inte så förtjust i pepparkakas kryddmixen som finns att köpa men jag tog den i mycket mindre mängd och då blev det jätte gott. Det blir sån konstig och äcklig smak tycker jag när det blir för mycket, nä usch >.<
 
Det blev lite jul feeling denna kyliga morgon med lite julgott fattades bara lite snö och julmusik så skulle det vara riktigt julmys. Tänk att man faktiskt fyller år snart men har inga tankar alls på presenter eller något av det nu längre. Jag vet inte ifall det beror på att jag är sjuk och inte har något behov av något eller för att man blir äldre och inte bryr sig lika mycket som man gjorde när man var liten? :/
Det var ju så mysigt och spännande alltid när man fyllde år eller när det var jul, man var så nyfiken på vad som fanns och kunde knappt bärga sig att öppna presenterna. Man fick bara klämma och känna på presenterna och vänta på att tiden skulle komma. Det var så härligt egentligen att vara barn (a).
 
 
 
 
 

Pepparkaksmuggkaka

 

med kanelkräm!


1 portion
 
Mugkaka:
1,25 dl (40 g) Havregryn
1 msk Kokosmjöl
1 tsk Bakpulver
2 krm-2 tsk Pepparkakskrydda, efter smak
2 tsk Stevia / sötning
2 msk Osötat äppelmos, alt. vanlig
1 msk Kvarg / kesella
1 tsk Vaniljarom
2 msk Valfri mjölk, (jag tog soja light)
2 Äggvitor
 
Kanelkräm:
50g Kvarg / kesella
2 msk Philadelphia / cream cheese, valfri fetthalt
2 msk Sockerfri pannkakssirap
ca ½-1 krm Vaniljpulver, mer eller mindre
(funkar säkert med vaniljarom också)
1 tsk Kanel
 
Önskad mängd valfria nötter till garnering
 
  • Mixa samman alla ingredienserna till muggkakan efter smak tills du får en slät smet. Häll sedan smeten i en smord mugg eller skål, micra den på högsta effekt mellan 1-2 minuter tills den blivit fast.
  • Blanda sedan alla ingredienserna till krämen. Vänd upp kakan på ett fat och häll över krämen och toppa med valfria nötter.
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0