Exotisk Kokos cheesecake!

Godmorgon!
 
Denna morgonen så blev det en Kokos cheesecake till frukost, receptet på botten är inte min men jag använde min fyllning som jag använde till den senaste cheesecaken dock lite annorlunda, blev även lite mycket >.<.
Kokos skalet tyckte jag faktiskt inte om, jag vet inte riktigt men jag gillade inte smaken eller om det var min fyllning som inte riktigt passade som en smäck. Njjää tror mer på skalet att jag bara inte gillade kombinationen på det viset. Aja så det var lite trist att det inte blev bra, men jag tänkte att jag delar med mig av recepet på "pajbotten" ifall någon annan skulle vilja testa eller är intresserad ^^.
 
 
 
 
 

Kokos cheesecake botten!


1 liten portion
 
Kokos "skalet":
30g Banan, mosad (ca. 2 msk)
1 msk Kokosmjöl
2 msk Kvarg
 
Förslag på fyllning:
2 msk Cream cheese*
1 msk Kvarg/kesella*
Lite valfri frukt/bär
Rivet citrusskal kanske lite saft också?
ev. sötning
Olika smak tillsatser ex, vaniljpulver, arom eller något annat spännade
 
* så mycket ost och kvarg använde hon i sitt recept. Jag tog 3 msk ost & 2 msk kvarg men det blev nog lite väl mycket för detta lilla skal.
 
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader.
  • Micra den mosade bananen i micron tills den blir geggig (jag skippade detta moment). Blanda sedan samman allt till botten och tryck ut det i en liten ungsform (smord eller ej) eller forma den till en boll på ett bakplåtspapper och gör det till en liten skål (degen får inte vara för tunn för då kan den gå sönder).
  • Förgrädda pajskalet i ca 10 minuter. Blanda sedan till din valfria creamcheese fyllning efter dina smaker. När botten har gräddats färdigt så lägger du i fyllningen och gräddar den i ytterligare 10-15 minuter.
 
Servera med eller utan valfria tillbehör! ^^
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0