Coconut pumpkin zoats with chocolate cream!

Hejhej!
 
Här kommer mitt vanliga sena torsdags inlägg kring dagens härliga frukost :).
Igår kväll så kom jag på en ny annorlunda smak kombination av zoats som jag inte sätt någon gjort eller kommit på ännu. Kombinationen passade gudomligt gott tillsammans, himelska zoats indeed! ;D
Så imorse gjorde jag ännu ett recept på zoats med pumpa, kokos och en touch av vanilj smak som jag varvade med en enkel härlig chokladkräm med waldens choklad dipp, mumsfilibaba!
 
 
 
 

Coconut pumpkin zoats

 

with chocolate cream!


1 portion
 
Zoats:
1,2 dl (40g) Havregryn
ca. 2 dl Valfri mjölk, (jag använde soja light)
50g Finriven gul zucchini, alt. grön om du inte har gul
0,5-1 tsk Vaniljarom
4-5 msk Pumpapuré
0,5 tsk Kokos extrakt (köpt på Iherb)
2 Äggvitor
1 msk Stevia / sötning
Valfritt: 2 tsk Psyllium-, chi- eller linfrön
ca. 2-4 msk Kokosflingor (jag hade inte det min)
 
Chokladkräm:
75g Kvarg
75g Keso
Waldens farms Choklad dipp efter smak*
 
* kan bytas ut mot kakao plus sötning efter smak, eller någon annan chokladsås/dipp.

  • Koka samman alla ingredienserna förutom äggvitan i ca 5 minuter eller tills den tjocknat. Tillsätt sedan äggvitorna under omrörning så att det inte blir äggklumpar, koka ytterligare ca 2-3 minuter på längre värme.
    • Mixa samman allt till chokladkrämen efter smak och tycke tills det blivit en slät kräm. Varva sedan gröten med chokladkrämen eller så toppar du hela krämen på allt bara, puddra över lite kanel och lite bär! ^^
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0