Banan fylld kanelpumpa muggkaka med vaniljsås!

Godmorgens! ^^
 
Idag testade jag att göra en muggkaka med kanel och pumpa med banan fyllning som jag åt tillsammans med vaniljsås samt toppade med lite av waldens sockerfria pannkakssirap (dock efter bilden) Enkelt och gott blev det! (Y) Smeten blir så god också när man tillsätter smör extrakt det gör den mer kakaktig så jag rekomenderar verkligen att ni ska köpa den och testa i era kakor/mugcakes osv.. ^^
 
Jag gjorde en vaniljsås på hälften kvarg och yoghurt men som jag blandade med lite vaniljpulver och sötning men det tycker jag inte var en höjdare men det blev mycket bättre när jag tog lite wf pannkakassirap ;). Tips på andra vaniljsåser/krämer som jag tror och förhoppningsvis passar bättre finner du där nere ;P.
 
Hoppas att alla har haft en härlig helg och en mysig start för dagen! :)
 
 
 
 

Banan fylld kanelpumpa muggkaka

 

med vaniljsås!


1 portion
 
Mugkakan:
ca. 1,2 dl Havregryn, (40g)
1 msk Kokosmjöl
1 tsk Bakpulver
2 Äggvitor
3 msk Pumpapuré
2,5 msk Valfri mjölk (jag använde soja light)
2 tsk Stevia
0,5-1 tsk Vaniljarom
ca. 0,5-1 tsk Kanel
1/3 tsk Smör extrakt, (finns att köpa på Iherb)

Ungefär 1,5-2 msk mosad banan till fyllningen.

Vaniljsås ex:
75g Keso
18g av kvarg & yoghurt, (lite mer än 1 msk)
Några droppar vanilla cream sweetsdrops
alt.
Vaniljpulver/arom plus sötning

  • Blanda ner alla ingredienserna till muggkakan i en skål och mixa samman allt med en stavmixer. Häll sedan smeten i en smord mugg/skål. Klicka sedan ner mosad banan i mitten och försök att täcka den lite med smeten. Micra den på högsta effekt mellan 1,5-2,5 minuter, kolla till så att det inte svämmar över.
  • Mixa sedan allt till såsen efter smak, med en stavmixer så att det blir till en slät sås/kräm. Toppa med med lite WF pannkakssirap och kanske lite nötter om har möjligheten eller vill ^^.
Om du vill så behöver du inte göra denna kräm/sås du kan antingen ta ex, vaniljyoghurt, bara mixa keso och kvarg eller bara kvarg som kräm ^^.
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0