Amaretto mugcake with tropic vanilla cream!

Hejsan! :)
 
Idag till frukost blev det en enkel men god amaretto mugcake med fruktig vanilj kräm. Jag använde persimon frukt igen, hehe men det går naturligtvis att byta ut mot annan sorts valfri frukt/bär. Just det om man inte har exempel stevia söt sweetdrops amaretto smak så kan man också byta ut det mot annan smak av sweetdropps eller ersätta med tillexempel kakao plus sötning ifall man inte har sweetdrops alls ^^.
 
 
Obs! Receptet nedan är dubbel sats av min portion eftersom jag bara gör små portioner, dock så ser den mycket större ut på bilden än vad den egentligen är.
 
 
 

Amaretto mugcake with

 

tropic vanilla cream!


1 portion
 
Mugcake:
1,2 dl Havregryn
2 Äggvitor
1,5 msk Pumpapuré **
1 tsk Bakpulver
5-10 Amaretto sweetdrops eller annan smak, sötning
ca. 2-2,5 msk Valfri mjölk, (jag använde mandelmjölk)
 
**Funkar att ersätta med osötad äppelmos eller mosad banan men smaken blir lite annorlundare speciellt med banan.
 
Tropic vanilla cream:
4 msk Kvarg / kesella
4 msk Philadelphia, valfri fetthalt
ca. 6 dropar stevia sweetdrops vanilla cream *
ca. 40g Mogen Persimon i bitar, (ca. 1/4)
Du kan byta ut persimonen mot valfri frukt/bär.
 
* Om du inte har sweetdrops så kan du ersätta det med ca 1-1,5 tsk sötning plus lite vaniljpulver eller 0,5-1 tsk vaniljarom.
 
  • Mixa samman alla ingredienserna till muggkakan med en stavmixer tills du får en slät smet. Häll sedan smeten i en smord mugg/skål och micra den mellan 1-1,5 minut eller tills den blivit fast.
  • För krämen så blandar du bara samman allt i en skål efter smak och toppar det sedan på kakan eller serverar det brevid, toppa gärna med några tinade eller färska hallon! :)
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0