Rödbetsfärs med Sojaburgare!

Hejsan!
Idag så skulle man igentligen ha ätit på sjukhuset men skippade det idag för dom serverade vegetariska vårrullar som jag inte tycker är goda >.<. Det gör ingen för mig för jag tycker om att laga mat, konstigt va? :P
Även en regning dag så passar det att spendera sin tid med matlagning.
Jag märkte att vi hade några rödbetor som började bli lite dåliga som behövdes användas. Lyckligt vis när jag skulle kolla upp en sak i kokboken så fann jag ett intressant recept som passade väll eftersom det innehöll rödbetor.
Ett gott tillbehör som är super enkelt som passar som fyllning tex för hamburgaren eller så kan du äta det till stekt kassler med potatis som dom visar i min kokbok. Eftersom jag inte äter kött (förutom fisk) just nu så åt jag min Rödbetsfärs med soja burgare och en enkel sallad just det även kesella, det var mumsigt det med! (:
 
 
 
 
 
 
 
 

Rödbetfärs 4 port

 
1 Gul lök
4 st Färska rödbetor
1 msk Olja
1-2 st Äpplen
1 msk Honung
1 msk Vinäger
½ -1 tsk Salt
1 krm Peppar
 

  • Skala och hacka löken. Skala sedan rödbetorna och riv dem sedan på ett rivjärn eller matbredarens rivskiva.
  • Fräs löken och rödbetorna i oljan i en traktörpanna (går med en vanlig också). Tärna äpplet och tillsätt det i pannan. Tillsist så tillsätter du honungen och vinägern, samt smakar av med salt och peppar till du är nöjd. Stek tills du känner att konstistensen bra och tillagat.
Servera med valfritt tillbehör även en klick matyoghurt passar till eller något liknande.
 
 
Hoppas det smakar, kram Johanna! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0