Pancakes tower with two flavours

Åt dessa pannkakor igår riktigt smarriga och nyttigare (som det flesta recepten jag lagt upp) än många andra sorters pannkakor som finns i världen. BÖR TESTAS, super enkla att göra och så goda! ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pancakes tower with two flavours  1port


1 Ägg
3 msk Havregryn
2 msk Kesella/kvarg
½ tsk Bakpulver
½ Banan
Lite honung eller annan sötma
smaksättning
 Lite  jordnötssmör eller annat nötsmör
Önskad mängd hallon
 
(Smaksättningen kan bytas ut med valfria ingredienser om du vill variera på smakerna mera)

  • Mosa bananen med en gaffel ,blanda ner sedan resten av ingredienserna till pannkakan förutom smak tillsatsen.
  • Dela sedan upp smeten i två skålar. Häll hallonen i ena, hela eller mosade och lite jordnötssmör eller annat nötsmör i  den andra skålen. (Jag hade ner frysta hallon som jag mosade lite grovt det är därför pannkakorna inte är så jätte rosa)
  • Stek på låg värme.
  • Topping jag använde på mina pannkakor var raspberrycremecheese såsen som användes till pannkakorna i receptet innan, hade även bananslantar och hallon i mellan. Annars så kan du äta med keso, hallonsås (varma hallon blandat med vaniljyoghurt) eller chokladsås (kvarg/kesella blandat med kakao och sötning).
 
 
 
Kram Johanna! (:
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0