My new love, Kesoscones!

Godmorgon alla glada! (:
Till frukost så åt jag faktiskt något annat idag (kan ha lite svårt ibland att variera när jag känner mig säker med vissa rätter pga anorexian), men åååh vad jag är nöjd med det beslutet. Dom var så himla goda så jag skulle kunna äta upp allesammans *dregel*! ^^
Min start på dagen har varit väldigt god med toppen väder och sol. Vid lunch tiden så ska jag till sjukhuset för stödlunch och äta deras super smaskiga vegetariska kålpudding, dan kan inte bli bättre i smak väg! ;)
Hoppas du också har det varmt och där du befinner dig och så måste ni måste bara testa dessa dom är bara så awsoooome!! ;D
 
 
 
 
Inga bra bilder jag vet ): , men kunde bara inte vänta. Jag var tvungen att sätta tänderna i dom! (a)
 
 
Kesoscones
Antalet kan variera beroende på storleken du gör i.

INGREDIENSER

2 dl grahamsmjöl
1 dl havremjöl (havregryn som mixats till mjöl)
1,5 dl keso
1 mosad banan
1 nypa salt
1 tsk bakpulver
Lite vatten
Valritt: Linfrön, pumpafrön, solroskärnor, kanel, russin...

Jag tillsatte solrosfrön i mina(Y)

 

1. Blanda samman mjöl, havregryn, salt och bakpulver i en bunke
2. Tillsätt keson, mosad banan och lite vatten om det behövs. Rör eventuellt ner valfria tillbehör
3. Grädda i ugnen på 200 grader i 10-15 minuter tills sconesen är genomgräddade.

 

Till mina scones så åt jag lite blandat dels hade ost på en del, endast smör på den andra, sedan hallonröra (kvarg + värmda hallon ev. honung om man vill det), SUPER SMARRIGT! :D
 
 Ha en forsatt trevligt och förhoppningsvis solig dag ,Kram Johanna! (:

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0