Fattigare riddare style!

 Hejsan!
I köket så såg jag en ensam liten mogen banan som låg där alldeles själv. Då kom jag på att jag kan göra en rätt till lunch som är en typ av fattigare riddare som man åt väldigt ofta när man var yngre och som är väldigt god. Man kan göra dessa till alla typer av mål under dagen det är ju bara att ändra på mängden så passar det som mellis och frukost också! (:
 
Tips!
Fyllningen kan man variera oändligt mycket man kan tillexempel ha jordnötsmör eller äpple, MUMSIGT! ;D
 
 Så här ser den "pannkakan" innan jag dela den.
 
 
 
 
Fattiga riddare style
Recept för 3 dubbel mackor:
 
6 skivor bröd vit/fullkorn (bara inte för kompakta sorter)
2 Ägg
ca 2 Bananer (beror på hur mkt du vill ha)
2 dl Mjölk
½ dl Socker/sötning (mer el. mindre beroende på hur sött du vill ha)
Kanel
 

  • Skiva bananerna i slantar och lägg dom mellan två bröd bitar som fyllning.
  • Blanda mjölken, äggen och sockret i en skål och vispa lätt ihop allt. Doppa brödskivorna i smeten och krydda med kanel på båda sidorna. Stek dom sedan i smör i medelhög värme bara så att dom inte blir brända tills dom känns bra och fått fin färg (inte för gegiga).
Om du får banan över så kan du alltid steka dom eller göra en smoothie/milkshake av resten! (:
 
 
Ha det bra, kram Johanna! (:
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0