Tigergröt!

Godmorgon alla pigga och glada! (:
Idag blev det en ungsbakad Tigergröt, den var mumsig eftersom jag älskar gröt så! ^^
Ungsbakad gröt är så gott det blir ett skrispigt/hårt skal runt om sedan mjuk och god inut i, love it!
Jag tycker personligen att den första ungsbakade gröten var godare eftersom jag älskar kanel och äpple. Det kommer ni nog förmodligen märka på mina recept att det blir mycket med kanel, äpple, gröt, keso och fruk/bär. Ibland så kan det bli lite ensidigt för er kanske men jag lagar ju det jag tycker verkar gott och intressant, men om ni gillar det jag gillar så kan det nog vara roligt för er jämfört med dem som vill ha lite andra förslag! (a)
 
 
 
 
Denna bild blev väldigt ljus, sorry!
 
Inside the porridge! ^^
 
 
 

Tigergröt

 
Lager 1:
½ dl Fiberhavregryn
½ Mosad banan
1 Äggvita
2 krm Bakpulver
2 msk Mjölk
Valfritt: Sötning, vaniljpulver/vaniljsocker
 
Lager 2:
½ dl Fiberhavregryn
1 Äggula
1 msk Kakao (mer eller mindre)
3 msk Mjölk
1-2 msk Stevia/socker/honung osv.
 
  • Blanda ihop alla ingredienser till lager 1 och 2 i separata skålar.
  • Häll smeterna i en ungsform (jag använde en rund pajform, 15 cm i diameter), varva lagrena eller häll första lagret och sedan kakao smeten ovan och bilda spår med en gaffel.
  • Grädda gröten i 225 grader i ca 20 minuter, eller i micron på högsta effekt i 3-4 minuter. Toppa med det du gillar eller ät den som den är!
 
 
 
Hoppas ni får en mysig söndags morgon,
Kram Johanna! (:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0