Squashkaka med honungsfrosting

Hejhej!
Dagens nya frukost blev en Squashkaka med honungsfrosting. Den var ganska annorlunda jämfört med dem jag har provat hit tills, den var okej dock så skulle jag nog tillsätta lite mer sötning i smeten för den är inte så söt som dem andra som gjorts. Mängden kryddor avgör nog ganska mycket med hur hon fick till sin kaka för kryddorna gör ju ganska mycket av jobbet och påverkar kakans karaktär, så den skulle kanske smaka bättre om man fick veta exakta måtten. Det kan vara så ibland, det vet jag själv när jag håller på och kryddar lite pö om pö för att se efter hur det blir och då har man ju inte riktigt koll på hur mycket som kryddats :/ .
 
Förlåt för dessa hemska, förfärliga bilder dem ser inte vackra ut med garneringen med det är för dem där förbaskade blåbären tinade så snabbt och gav ifrån sig massa vätska så det ser kladdigt och slarvigt ut! :(
 


 
 
 
 
 

Squashkaka med honungsfrosting

 
 
Kakan:

1 Ägg
2 msk Mandelmjöl
2 msk Grahamsmjöl
½ dl Kvarg
50g Riven Zucchini
1 tsk Bakpulver
2 tsk Stevia strö
Kanel, krademumma, muskotnöt & vaniljpulver
 
  • Blanda alla torra ingredienserna i en skål och tillsätt sedan de blöta och rör om. Häll smeten i en eller två mindre form(ar) (i receptet så stog det inget om att smörja formen men jag gjorde det ändå så att det blir lättare för kakan att lossna hel rån formen om man vill plocka ur kakan). Kör kakan i micron på högsta effekt i ca 2 minuter.
 
 
Honungsfrosting:
1 dl Kvarg
1 tsk Honung
 
  • Kör honungen i micron i ca 10 sekunder så den blir lite mer lös och blir lättare att röra ner i kvargen. Toppa sedan kakan eller kakaorna med honungsfrostingen när dem har svalnat något, toppa med valfria frukter/bär, nötter, osv... Receptet som jag har tagit från så toppade hon med kakaonibs och physilialis (eller hur det nu heter/stavas igen), jag har inte kakaonibs hemma och gillar inte frukten så jag fick ta något annat som fanns hemma ^^.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0