Spenat & Linsgryta

Middagen så provade jag en Spenat och Linsgryta som jag lagade till hela familjen. Den var okej, eftersom jag inte är så van med rätter som innehållet kokosmjölk så är jag inte direkt van vid smaken så det är därför den bara är okej för mig. Den var ju god och så men kommer nog inte göra exakt som detta recept framöver pga kokosmjölken (a).
Om du gillar kokosmjölk så kanske du gillar den mer än mig ^^.
Det blev inte så bra bilder pga ljuset men får duga :/ ....
 
 
 
 
 
 
 
 
Spenat-linssås 4 port
 
2 msk Olivolja
1 Stor morot, tärnad
Halv eller en liten zucchini, tärnad
1 Vitlöksklyfta, finhackad
1 Lök, finhackad
300 g Färsk spenat
5 dl Linser, kokade
2,5 dl Kokosmjölk
Sambal oelek
nypa Kanel
nypa Chili
1 msk Sojasås
Salt & Peppar
 
  • Hetta upp oljan i en kastrull på medelvärme. Stek morot, zucchini, lök och vitlök i 5 minuter, rör om då och då. Blanda i spenat och stek ytterligare en stund. Rör i linser sojasås, sambal oelek, kanel, chili och kokosmjölk. Koka några minuter,salta och peppra.
  • Servera med ris eller annat gryn.
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0