Ratatouille...

Lagade Ratatoullie vid lunch fast med créme fraiche, skulle velat ha haft i bönor också men det var så mycket och fullt i stekpannan och då skulle det bli ännu mer mat :/...
Har ätit en krämig Ratatoullie på sjukhuset så jag tänkte att dem bara hade tillsatt créme fraiche men så var det inte för den var varkene krämig eller lika god som dems! :(
Skulle kanske funka bättre ifall man använde fettare créme istället för endast 15% fetthalt, jaja man får väll fråga efter receptet och improvisera ihop lite tills det blir bra, eftersom dem skriver ut så jobbiga recept, där det står i gram och sånt. Man är ju lite lat och tycker det är jobbig att räkna om till mått ^^.
 
 
 
 
 
Ingredienser jag använder:
  • Zucchini
  • Aubergin
  • Gul lök
  • Krossade tomater
  • Röd & grön paprika
  • Timjan
  • Salt & peppar
  • Créme fraiche
  • Lagerblad
 
Jag tror det var allt om jag inte glömt något... ^^
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0