Over night oats med smak av vanilj, päron & mandel!

God morgon!
Dagens frukost blev en overnight oats, har faktiskt aldrig gjort en så det blir första gången för mig så det är alltid kul att pröva nya grejer tycker jag, även om det inte är "nytt nytt"! ^^
Den var helt okej, den funkade att äta varkene oätbar eller super lovley men den var okej (bra). Skulle nog tillsätta lite mer päron kanske ^^

D
enna förberdes dagen innan på kvällen och är klar att ätas på morgonen dagen därpå, förutom om du kanske vill toppa den med något gott men det tar ju inte speciellt lång tid ^^.
Jag gjorde hälften av statsen eftersom man vill ju inte göra massa om det inte är speciellt gott när man inte vet hur det smakar. Jag gillar inte att kasta grejer som man kan igentligen äta/använda (a).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Overnight Oats Med Mandel,

 

Päron & Vanilj


1 port

1 dl (35g) Havregryn
2/3 Päron (ca 75g), i bitar
ca, 1 krm Vaniljpulver
1 msk Valfri sötning
50 g Finriven zucchini
(kan uteslutas men gör det krämigt och ger volym)
2 tsk Chiafrön
(kan bytas ut mot psylliumfrön/linfrön eller utslutas helt)
150 g Lätt kesella/kvarg
ca 1/4 - 0,5 dl Mandelmjölk
(eller vanlig mjölk, vatten om du vill det)
 
  • Blanda alla ingredienser till "gröten" i en skål eller burk, täck den sedan med plastfolie eller lock. Placera den sedan i kylen över natten. Dan efter så är det bara att ta ut den och äta ev. med någon topping. Om det är för tjockt kan du späda med lite vatten eller mjölk.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0