Linsgryta med kokos!

Lagat en Linsgryta med kokos, den var mumsig den! (:
Egentligen så skulle man ha grönsaksbuljong i men det hade vi inte hemma så jag tog en ½ grönsakstärning med 2,5 dl vatten men den blev lite mer soppaktig då men när den fick stå och dra lite efter jag hade ätit så blev den mer "kompakt" och inte så såsig, hackade även moroten i stora bitar märkte förns nu att det skulle vara små (a) .
Linsgrytan räcker till ungefär 4-5 personer. Tillsammans med grytan åt jag grönsaker samt keso, mmmh me like! ;)
 
 
 
 
 
 
 
Linsgryta med kokos
 
100 g Röda linser
250 ml Grönsaksbuljong
1 Liten lök, finhackad
1 Stor morot, skuren i små bitar
1 burk Tomatkross
0,5 tsk Gurkmeja
1 tsk Garam masala
1 Röd chili, finhackad
1,5 dl Kokosmjölk
Salt
 
  • Lägg alla ingredienser i en kastrull, koka upp och låt sjuda i 10 minuter. Tillsätt kokosmjölk och koka ytterligare 10-12 minuter.
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0