Lemon Cheesecake

Glad midsommar allihopa!
Igår så testade jag en smal variant av Citron Cheesecake som en tjej hade gjort. Jag åt denna som mellanmål men kan ätas som dessert också. Jag fick två stycken små kakor, de var väl okej. Bestämde i sista minuten att jag skulle göra dessa till mellanmål igår så man hann ju inte riktigt hitta balansen mellan sötman och syrligheten eftersom man inte smakade av så mycket. Här får ni receptet om ni bläddrar ner lite! ^^
 
 
 
 
 
 

Lemon Cheesecake

 
Botten:
3 msk Havremjöl
1 msk Kokosflingor
1-2 msk Vatten
 
Fyllning:
1 msk Havremjöl
4 msk Keso
1 msk Citronsaft
2 msk Kvarg/kesella
2 Äggvitor
Sötning
 

  • Sätt på ugnen på 185 grader.
  • Blanda samman alla ingredienser till botten och tryck ut det i ugnsformen. Förgrädda pajskalet i ca 6 minuter.
  • Blanda sedan allt till fyllningen i en skål, häll i lite citronsaft åt gången och smaka av det så det är så mycket du vill ha och tillsätter så mycket sötma som du önskar. Häll smeten i det förgräddade pajskalet och grädda i ytterligare 22 minuter eller tills den känns fast. Sedan är den klar att ätas! ^^
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0