Kanel & Mandel Muggcake Med Cream Cheese!

The snack of the day!
Har hittat ännu en intressant blogg, då är det en fitnesstjej som ger tränings tips, hälsosamare och nyttigare recept av mat. Dock så kan det vara ganska mycket protein pulver och sånt i vissa recept men då får man ändra lite. Jag valde idag att faktiskt äntligen göra min första muggcake, en kokos och mandelkaka med frosting. Den var okej går att äta men faller inte riktigt mig i smaken. Kommer nog inte göra precis som denna, blir nog min egna variant nästa gång eller använda receptet som insperation.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mandel & kanel muggcake med cream
 
cheese frosting, blåbär och mandlar
 
1 portion

Mugg-kaka:
1 Äggvita
1 msk Lättkesella/kvarg
1.5 msk Kokosmjöl
1 msk Mandelmjöl (eller havremjöl eller jordnötsmjöl)
0,5-1 msk Stevia strö eller annan sötning
0,5 tsk Bakpulver
2 krm Kanel
2,5 msk Vatten eller mjölk
 
Frosting:
20 g Philadelphiaost
Lite vaniljpulver
1 tsk Stevia strö
Vatten till önskad konsistens
 
  • Smörj en normalstor mugg med kokosolja eller annan naturell olja.
  • Blanda ihop alla ingredienserna i en skål och häll sedan över i muggen. Kör på full effekt i 1 minut. Kolla efter att den är fast, kan behövas upp till 30 sekunder.
  • Vänd muggen upp och ner på en tallrik, toppa kakan med frostingen och strö över blåbär och hackade mandlar.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0