Chokladgrötpudding!

Godmorgon!
Idag så är det lite mulet och blöt ute så det är inte speciellt roligt väder ute :/.
Tur som så började jag min dag med en spännade god frukost, Chokladgrötpudding.
Jag gjorde två små grötpuddingar en men Chokladjordnötssmör och ena med Jordgubbssås, men den passade inte till detta så jag rekomenderar Jordnötssåsen till! ^^
 
 
 
 
 
 

………………………………………………………………………………………………………………………………………

Chokladgrötpudding

1 portion


1 dl Fiberhavregryn
2 dl Mjölk/vatten (eller ta hälften av båda)
En nypa salt
1 msk Kakao
En banan (micrad)

Gör så här:

  • Blanda alla ingredienser förutom bananen i en kastrull. Koka som vanlig gröt. Medans gröten kokar skär du bananen i slantar och micrar tills dem är mjuka och geggiga. Blanda sedan ner bananen i gröten och koka tills du tycker konsistens är bra. Häll då i den i en form/skål/kopp och ställ i kylen över natten. Dagen efter lägger du upp gröten på en tallrik och toppa med jordnötsmörsfrostning eller med kakao i också (mosa/mixa önskad mängd banan och blanda sedan med jordnötssmör eventullet kakao). Granera med frukt och nötter!

Den går att värma men dagen efte också men jag tycker den var godare kall när den var mer som en pudding! ;)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0