Choklad täckta bär!

Hejhej!
Idag så det jätte skönt väder och soligt ute :D.
Startade min dag men lite bär och choklad, en typ av chokladgröt med hallon under samt keso blandat med kanel som man gör i micron går förmodligen att göra i ugnen också men det tar ju lite längre tid om man inte orkar hålla på med det på morgonen eller har bråttom. Min portion är lite mindre eftersom jag gjorde halva satsen, det funkar också ifall du vill äta något mer än bara gröt eller gör det till brunch ;).
 
 
 
 
 
 
 

Choklad Täckta Bär

 

1-2 dl Hallon
1 Liten banan
½dl Havregryn
½dl Vatten ev. lite mer
1-2 msk Kakao
1 Äggvita eller ett helt ägg
2 krm Bakpulver

  •  Fyll en microvänlig tallrik med hallon så att hallonen täcker botten och tina i micron tills de blivit varma.
  • Blanda mosad banan, havregryn, vatten, kakao i en annan microvänlig skål och kör i micron ungefär 1 minut på högsta effekt.
  • Blanda i äggvitan / ägget och bakpulvret. Häll smeten över hallonen och kör in tallriken i 2-3 minuter på högsta effekt i micron! Toppa gröten med vad du vill, jag använde keso blandat med kanel :) (Y)
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0