Banana mugcake with warm banan and cinnamon filling!

Till mellis idag blev det en jätte mumsig Banan mugcake.
Var sugen på något varm eftersom det inte var/är så roligt väder ute, annars så hade tänkt att smaka på en av mina portions cheesecakes som jag håller på och experimenterar med just nu men man är inte direkt sugen på något kallt när det är sånt här väder hemma :/.
Själv så lider jag inte av det eftersom jag fick chansen att testa en av Sannas smarriga recept. Denna muggkaka påminner om bananpannkaka samt kanelbulle när man har kommit in i fyllningen, muma! ;)
 
Råkade tyvärr glömma muggkakan lite i micron så den blev lite för hårt tillagad och blev lite kompakt och stampig men jag tyckte den var god ändå. Var försiktig när du vämer muggkakor för hårt för då är det oftast resultatet blir om den blir tillagad för mycket och inte alla kakor är goda när dem blir kompakta.
Jag fick heller ingen vätig bild på fyllningen för den hade tillagats lite lustigt när micra den i "glaset" som jag använde, men man ser ju ganska hyfsat ändå. Jag gjorde även hälften av satsen så den är lite mindre än orginalet ^^.
 
 
 

 
 
 
 
 

Banan mugcake with varm

 

banan and cinnamon filling!


1 Mugcake

50 g Havregryn
50 g Banan
2 Äggvitor
2 tsk Stevia strö
1 tsk Bakpulver
1/2 msk Kokosmjöl

Fyllning:
25 g Banan, i bitar
1 tsk Kanel

1. Mixa ihop ingredienserna till muggkakan med en stavmixer tills det blir en slät smet. Häll i en smord stor mugg eller skål.
2. Blanda ihop bananen och kanelen och klicka ner blandningen i mitten av smeten.
3. Ställ in i micron och laga på full effekt i ca 1-1,5 minut.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0