1 Minuts morots-mugcake!

Hejhej!
Idag så skiner solen för fulla muggar i alla fall nu på morgonen ^^. Startade this wounderful day med en morots-mugcake, nyttig, lowcarb och god kaka! Detta recept är ännu ett nyttigt och smarrigt recept från Sanna (y).
 
Idag så fyller även min älskade mor år så jag frågade om hon vill ha något speciellt till frukost eftersom hon ska åka och jobba senare. Då vill hon ha mannagrynsgröt och kokt ägg så det ordnade jag åt henne för att jag tycker det är kul att laga mat åt andra och för jag vill göra något "extra" för henne, dock så ville hon ju inte ha något speciellt men men, bara hon blir mätt och glad så blir jag glad! :)
 
 
 
 
 
 
 

1 Minuts morots-mugcake

 

1 port
 
 
Mugg-kaka:
1 Äggvita
1 msk Lättkesella
1.5 msk Kokosmjöl
1 msk Mandelmjöl (eller havremjöl/jordnötsmjöl)
0,5-1 msk Stevia strö
0,5 tsk Bakpulver
1/2 tsk Kanel
1 msk Morotspuré
1 msk Finriven morot
2,5 msk Vatten eller mjölk
 
Frosting:
20 g 5% Philadelphiaost eller vanlig
50 g (ca. ½ dl) Lättkesella
1/2 msk Stevia strö
 
 

  • Smörj en normalstor mugg eller en form om du vill det med naturell olja.
  • Blanda ihop alla ingredienserna i en skål och häll sedan över i muggen. Kör på full effekt i 1 minut. Kolla efter att den är fast, det är möjlig att den behöver lite mer eftersom det kan variera mellan olika microvågsugnar.
  • Vänd muggen upp och ner på en tallrik, skär den på hälften och lägg lite frosting i mitten och på toppen. Strö över lite kanel och toppa kakan med lite valnötter för lite extra smak!
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0