Zucchini burgarbröd fylld med grönt!

Hade en zucchini snut som började bli ganska dålig så då passade jag på att prova ett av Sannas lowcarb Zucchini "bröd", dem är som tjocka zucchiniplättar fast mer bröd aktiga. Du kan även variera kryddningen på brödet och fyllningen till din "burgare" eller om du vill äta den mer som en smörgås. Själv så tog jag ganska hederliga och vanliga kryddor i mitt bröd men det blev bra det, även bara grönsaker eftersom vi har en heldel som bör användas, nästa gång så ska jag testa med en av mina tonfiskröror i min Zucchiniburgare, smaskens! (Y) ;)
Jag själv är ju väldigt förtjust i Zucchini överlag så då måste man ju bara prova detta recept^^
 
Receptet är väldigt enkel med få ingredienser, går även snabbt att tillaga. Ett bra val av en snabb nyttig lunch/middag! :)

 
 
 
 
 

Zucchini bröd burgare!


En portion, 2 st Zucchiniplättar
Ca. 1 dl (30g) havregryn
En äggvita
1 msk Kokosmjöl
50g Finriven zucchini
1 krm Salt
1 tsk Bakpulver
Valfria kryddor,
jag använde oregano, basilika och lökpulver
 
  • Blanda ihop alla igredienser i en skål med sked.
  • Hetta upp en stekpanna och ha i lite valfri olja (helst utan smak), klicka ut smeten i två tjocka plättar. Stek dem ca 1 minut per sida.
Ät med valfri fyllning och tillbehör.
Några exempel: Fiskröra, några bitar grillad kyckling eller vanlig, grönsaksröra osv...
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0